اصفهان، خیابان شمس آبادی، نبش کوچه ی فروهر(5)، مجتمع ایران زمین، طبقه ی 6،  واحد 604     تلفن تماس برای نوبت دهی: 09134316201    ساعات تماس برای نوبت دهی: 9 صبح الی 14 ظهر و 16 بعدازظهر الی 8 شب

شما اينجا هستيد:صفحه اصلی»سوالات متداول

سوالات متداول

در صورتی که تنگی نفس با فعالیت بدنی تشدید شده، در حالت خوابیده نسبت به حالت نشسته افزایش یابد و اگر همراه تورم پاها و همراه با حملات تنگی نفس شبانه باشد، علل قلبی نظیر نارسایی قلب و مشکلات دریچه‌ای قلب مطرح بوده و با اکوکاردیوگرافی به راحتی قابل تشخیص است.

در روش‌های جراحی، جراح از طریق قلب باز یا بسته بیمار را درمان می‌کند، اما در روش‌های مداخله‌ای غیرجراحی که متخصصان داخلی قلب آن را انجام می‌دهند با استفاده از روش‌های خاص بدون انجام عمل جراحی مراحل درمان طی می‌شود به عنوان مثال هنگامی که دریچه شش تنگ باشد می‌توان آن را با «بالون» باز کرد.

فشردگی و درد قفسه سینه و درد قسمت بالای بدن مهم ترین علائم سکته قلبی هستند، اما سکته قلبی علائم دیگری نیز دارد که باید آن ها را بشناسید. درد قفسه سینه، رایج ترین علامت سکته قلبی است، چه تند و تیز باشد و چه کند.اغلب کسانی که دچار حمله قلبی می شوند، موقع سکته قلبی احساس می کنند کسی مرکز قفسه سینه شان را فشار می دهد. احساس فشردگی قفسه سینه چند دقیقه یا بیشتر طول می کشد، و یا اینکه مدتی از بین می رود و دوباره بر می گردد.

نارسایی قلب، برادی‌کاردی(ضربان پایین قلب) و مشکلات دریچه‌ای قلب با ضعف و خستگی زودرس همراه می‌باشند. معاینه دقیق توسط پزشک و در صورت لزوم الکتروگرام قلبی، اکوکاردیوگرافی، عکس قفسه سینه و آزمایش خون معمولا منجر به تشخیص سریع مشکلات قلبی می‌شود.

درد اختصاصی قلب، پشت جناق سینه منتشر می شود و با علائم دیگری همراه است. دردهای قلبی به طور معمول (اما نه همیشه) پس از فعالیت رخ می‌دهد. در زمان استراحت معمولا اگر دردی به وجود بیاید درد گوارشی است، دردهای قلبی به ندرت در زمان استراحت اتفاق می‌افتد. اگر همراه با درد علائمی مثل تعریق و تنگی نفس داشتید و احساس کلی ضعف و بی‌حالی وجودتان را گرفت اینها احتمالا ناشی از مشکلات قلبی یا عروقی است نه مشکلات گوارشی. اگر به فاصله بسیار کمی از غذا خوردن دچار سوزش معده و درد پشت جناغ سینه شدید این احتمالا ناشی از مشکلات گوارشی است به خصوص اگر بلافاصله پس از غذا خوردن دراز کشیدید احتمال بروز مشکلات گوارشی بیشتر است.